Finansfokus
Finansforbundets medlemsmagasin
  • Arbeidsliv
  • Bank
  • Forsikring
  • Teknologi
  • Organisasjon
  • Meninger
  • finansforbundet.no
new-starbucks-app
14. september 2018

Starbucks slår Apple og Google

  • Twitter
  • Skriv ut
  • LinkedIn
  • Facebook

Ved utgangen av dette året vil 55 millioner amerikanere ha brukt sin smarttelefon når de skal betale for varer i en butikk. Av disse vil 23 millioner bruke mobiltelefonen til å betale i en av Starbucks 27 000 kafeer.

Tekst: Nils Elmark

22 millioner mennesker vil ha brukt ApplePay, 11 millioner GooglePay og 10 millioner SamsungPay. Det gjør Starbucks betalings-app til den ubetinget mest populære i USA. Kafé-kjeden står nå for 12 prosent av alle mobilbetalinger i landet. Analysebyåret eMarketeer forventer at Starbucks vil holde forspranget i hvertfall de fire neste årene. Dette fordi de var først på banen og dels fordi de finnes både på iOS og Android. De tre andre betalings-appene bygger på sine egne operativsystemer. Starbucks overveier også å bruke blockchain og kanskje innføre sin egen digitale valuta.

Related Posts

Sven-Eide_003-1

A sak

Jobber seg gjennom pandemien

Inge Lindseth_2 (1)

A sak, Min normalarbeidsdag

Min arbeidsdag: Inspirert av det norsk folk 

Maria ØstliAdvokat

A sak, Arbeidsrett

Tapte AFP-saken 

Finansfokus

Finansfokus.no er et fritt og uavhengig nettsted som eies og utgis av Finansforbundet, Norges
største fagforening for ansatte i finansbransjen. Nettstedet redigeres etter redaktørplakaten av en ansvarlig redaktør som har det fulle og personlige ansvaret for innholdet.

Ansvarlig redaktør

Svein Åge Eriksen

Tlf. +47 900 79 547

Om oss

Tidligere utgaver (PDF)

 

 

Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © Finansfokus 2017. Finansfokus arbeider etter Redaktørplakaten og Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk, som medlem av Fagpressen. Finansfokus har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til fra nettsidene. Vi benytter informasjonskapsler (cookies) på våre nettsider.

© 2020 Finansfokus